beste bezoeker,
deze week hebben wij een gastcollege gehad genaamd: shifthappens. De spreker heet Bert Keizer. Hij was in pak en sprak zeer geleerd en duidelijk.
De consument verandert continu van smaak en behoefte, hierdoor zijn er vorig jaar maarliefst 53 foodretailketens failliet gegaan. Als je de naald kan vinden ( wat de consument wil ) dan kan je uitbreiden en je winst verhogen.
- De mate van betrokkenheid.
- De mate van loyaliteit
- Attractiviteit van je eigen merk.
- Mate van potentieel switchgedrag.
- gezondheidselementen.
Dit zijn enkele voorbeelden van ''consumer touch aspecten'' die ervoor zorgen dat klanten jou product of bedrijf kiezen boven dat van een ander. Verder is het niet belangrijk of je echt ''groen'' bent, als je maar de claim kan leggen dat je het bent. het gaat de consument om conflict. Als er iets op de markt komt van slecht conflicteerd met de normale waarden dan zullen mensen dit gaan kopen omdat ze zich zo rebels voelen. Veel bedrijven zoals louis vuitton richten zich hier op om zo hun imago te boosten en meer mensen aan te spreken.
Ik hoop dat U hier iets aan heeft gehad, groet Jeroen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten